Szelén | Kezdők útmutatója – 14 dolog, amit tudnia kell

[Total: 0    Average: 0/5]

Mi a szelén?

A szelén természetes ásványi anyag, amelyet az élelmiszerben és a vízben találnak.A szelén nagyon fontos tápanyag az emberi immunitásért. Szintén szerepet játszik az antioxidáns aktivitásban, mivel a szabad gyökök és gyulladások által okozott károk ellen hat. Fontos az anyagcseréért is.

Hogyan működik a szelén?

A kutatások kimutatták, hogy vírusellenes hatást fejtenek ki és fontosak a termékenység és a szaporodás szempontjából.Csökkenti a rák és egyéb súlyos betegségek kockázatát. A szelén növeli az antioxidáns tulajdonságokat és fontos a megfelelő véráramlás szempontjából. Így növeli a betegségekkel és a stresszel szembeni ellenállóképességet. Az általuk védett betegségek a rák, a vírusok, a szívbetegségek és a Astma.

Szelénhiány

A szelénhiány ritka az egészséges emberekben (adatok az amerikai közösség számára). Azonban fennáll a hiányhiány kockázata a betegség felszívódását gátló betegség esetén. Ez lehet a HIV vagy a Crohn-betegség.

A szelén egészségügyi előnyei

A szelén az anyag hiányában szenvedő betegek kezelésére szolgál. A szelént széles körben alkalmazzák az alternatív gyógyászatban a pajzsmirigy-betegség (Hashimoto) és a magas koleszterinszint kezelésére.

A szelén előnyei a férfiak számára

A szelén előnyei a férfiak számára természetesen magukban foglalják a fent említetteket is. Ezenkívül a szelén segíthet a test tisztításában. Kombinálódik, és semlegesíti a mérgező ásványokat, például a higanyt. A higany bizonyos halatermékekben jelen van. A szelén gyengíti a toxinok negatív elemeit, tisztítja a testet.

A szelén felvételének egészségügyi előnyei a következők:

  • Antioxidáns hatások

A szelén segít az öregedési folyamat késleltetésében és az immunrendszer segítésében a szabad gyökök által okozott károk csökkentésével. Más antioxidánsokkal együtt dolgozik az oxidatív stressz ellen, és megakadályozza bizonyos típusú rák kialakulását. A szelén szintén fontos része a glutation-peroxidáznak. Ez egy enzim, amely a sejtmembránokban lipidvédő folyamatokban vesz részt. Elengedhetetlen az oxidatív sejtek degradációjának megakadályozása és a mutáció és a DNS károsodás elleni védelme.

  • Rák megelőzése (valószínű)

A szelén különösen fontos Önnek, ha károsodott immunrendszere vagy genetikai hajlamuk van a rákban a családban. A nagy dózisú szelén kezelést a rák ellen alkalmazzák. A kutatások szerint a szelén jó néhány rák elleni küzdelemben. Ezek közé tartoznak a máj, a prosztata és a tüdőrák. A szelénnek javító hatása van a testre. Eléri a sejtmagot, és károsodást észlel. Megfedi az antioxidánsokat, majd a DNS károsodását csökkenti és javítja.A vizsgálatok kimutatták, hogy napi 200 mg súlyú szelén nagy adagja áll rendelkezésre,hasznos lehet a DNS-védelemben. Ez segíthet csökkenteni a sejtmuta- táció és a rák növekedésének lehetőségét. Más tanulmányok azt mutatják, hogy a földön olyan helyeken, ahol nincs sok szelén a talajban, a lakosoknak nagyobb a kockázata a rák kialakulásának, mint azoknál a helyeken, ahol a szárazföldi talajban több szelén van.

  • Javítja az immunitást
Ajánl  Onycosolve; teljes elemzés 2018; vélemények + fórum, ár, hol lehet megvásárolni, , gyógyszertár, üzlet, raktár; permet

A kutatások szerint a szelén elengedhetetlen az immunrendszer megfelelő működéséhez. Fontos szerepet játszhat a vírus növekedésének megakadályozásában is. A HIV-ben szenvedő betegeknél a szelén lassítja a vírus fejlődését az AIDS-be.

  • A pajzsmirigy működésének beállítása

A vizsgálatok azt mutatják, hogy összefüggés van a pajzsmirigy anyagcseréje és a szelénhiány között. A pajzsmirigy felelős az egész test munkájának szabályozásáért. A pajzsmirigy szabályozza a test számos kulcsfontosságú funkcióját. Ezek közé tartozik az étvágy, az energia, a hőmérséklet, az alvás és a súly. A pajzsmirigy-problémák tüneteket okozhatnak, mint például súlygyarapodás vagy veszteség, alvási problémák és irritáció. A szelénhiány pajzsmirigy-problémákkal jár. Ezért a szelén pótlás hasznos lehet pajzsmirigy-rendellenességek kezelésében.

Mennyi szelént kell naponta bevinni?

Ha már elegendő szelénet eszel az ételeidben, akkor nem kell többet bevenned. Ezenkívül, ha több mint 400 mcg-t fogyaszt, akkor is káros lehet. A tudósok úgy vélik, hogy a szelén jobban működik, ha természetes forrásból származik az élelmiszerben. Ne szedje a szelén egy további adagját kiegészítéssel anélkül, hogy orvosával konzultálna.

Szelén toxicitás

A vizsgálatok szerint a szelén toxicitás káros lehet. Az ajánlott napi adag az életkorától függ …

  • Gyermek 1-3: 20 mcg / nap
  • Gyermek 4-8: 30 mcg / nap
  • Gyermekek 9-13: 40 mcg / nap
  • Felnőttek és gyermekek 14+: 55 mcg / nap
  • Terhes nők: napi 60 mcg
  • Szoptató nők: 70 μg / nap

A szelén mellékhatásai

Az ajánlott adagok szerint történő szedés esetén a szelén általában nem okoz mellékhatásokat. Túladagolás esetén a szelén mellékhatásai:.

  • breathalyses
  • láz
  • hányinger
  • problémák a máj, a vesék és a szív

interakciók

A szelén kiegészítők kölcsönhatásba léphetnek más gyógyszerekkel. Ebbe beletartozik:.

  • savkötők
  • kemoterápiás gyógyszerek
  • kortikoszteroidok
  • niacin
  • statika
  • pirula

A szelén pótlás más egészségügyi problémákhoz is társulhat. Kérjen tanácsot orvosától.

A szelénhiány tünetei:

Ezek a nyolc leggyakoribb szelénhiányos tünetek, amelyeket tisztában kell tartani:

  • hajhullás
  • a körmök és a bőr elszíneződése
  • fáradtság
  • agyi napfogyatkozás
  • hypothyreosis
  • termékenységi problémák
  • immunrendszer problémák
  • Astma

Szelénben gazdag termékek

A következő termékek szelénben gazdagok:

  • Tojás

A szelén megszerzésének egyik jó módja a tojás. Egy átlagos tojás a szelén napi adagjának közel 20% -át tartalmazza. Amellett, hogy jó módja a szelén megszerzésének, a tojások sok fehérjét és vitaminokat tartalmaznak a B csoportból.

  • Sajt

A szelénben gazdag élelmiszerek is sajtok. A sajt könnyen beépíthető bármilyen étrendbe. A sajt egy része a szelén napi bevitelének 20% -át tartalmazza. Mivel a sajtnak sok telített zsírja van, óvatosnak kell lennie, hogy mennyit eszel.

  • gombák

A gomba a szelénben gazdag termékek közé tartozik. Az ebben az elemben gazdag termékek egyikeként a szelén napi adagjának 17% -át egy adagban tartalmazzák. Rengeteg étkezési rostot és sok más tápanyagot is tartalmaznak.

  • zab
Ajánl  Titanodrol értékelés + fórum, ár, gyógyszertár, adagolás, hatások vásárláskor, , összetétel

A zab a szelénben gazdag termékek egyike. A gabonafélék is tartalmaznak sok diétás rostot, ami ideális az emésztési folyamat javítására.

  • brazil dió

Az egyik leggazdagabb szelénforrás a brazil dió. Ennek az az oka, hogy 1917 mcg ásványt tartalmaznak 100 g-os adagban. Nagyon gazdagok a kalóriákban, mint más diófélék, ezért kis mennyiségben kell fogyasztani őket.

  • csirke

A csirke nagyszerű módja a szelén kinyeréséhez. A dózis körülbelül 39% -át tartalmazza minden nap, minden adagban.

  • Marhahús és borjúhús

A marhahús nagyon gazdag szelénben. Egy adagban ez az elem elemeinek 131% -át tartalmazza naponta. Más ásványi anyagokban, például vasban és rézben is gazdag. Azonban a marhahúsnak sok koleszterinja van, enyhén enni.

  • Disznóhús

A sertéshús egy másik hús, amely sok szelént tartalmaz. 100 g sertéshús tartalmaz körülbelül 71% -át, amit naponta szüksége van az anyaghoz.

  • Búza

A különböző szemek között a búza kiváló ásványi forrás. Egy adag 101% -ot tartalmaz arra, amit naponta szükség van a szelénre.

  • Tonhal

A tonhal nemcsak gazdag omega-3 zsírsavakban gazdag, hanem nagy szelént is tartalmaz. Egy adag 115% -ot tartalmaz, amire naponta szüksége van az ásványhoz.

  • Kagyló

Az osztriga ásványi anyagokban gazdag rákfélék. Az osztrigák más mikroelemekben is gazdagok. Rengeteg cinkből, rézből és vasból állnak.

  • Wholegrain rozs

A rozs csaknem 50% -ot ad a napi szelénre. Széllel és fehérjével is gazdag.

  • Napraforgómag

A napraforgómag számos fontos tápanyaggal rendelkezik. A magok egy része a szelén napi dózisának 76% -át tartalmazza. A magok más ásványi anyagokban is gazdagok.

  • lazac

Egészséges zsíros hal, lazac, 59% -ot tartalmaz a szelénre. A lazacban található egyéb ásványi anyagok közé tartozik a kálium és a foszfor.

  • barna rizs

A barna rizs kiváló alternatíva a fehér rizshez. Rengeteg étkezési rostot tartalmaz, és kiváló szelénforrás.

  • Törökország

Amellett, hogy kiváló fehérjeforrás, a pulykahús a szelén napi bevitelének 33% -át tartalmazza. A pulyka egy része jobb neked, mint más hús, mert alacsony a telített zsírok és kalória tartalma.

  • Garnélarák

Ezek a népszerű tengeri termékek tartalmazzák a szelén napi bevitelének 57% -át.

  • Rák

Amellett, hogy gazdag más tápanyagokban, a rák jó módszer a szelén kinyeréséhez. Egy adag 63% -ot tartalmaz a napi szelént igénylő szelénért.

  • szójabab

A szójabab kevesebb szelént tartalmaz, mint a többi élelmiszer. Azonban még mindig van 10% -a, ami napi szükség van az ásványra.

  • Spagetti

A tészta egy adagja tartalmazza a szelén napi adagjának körülbelül 38% -át.

Milyen szelén dózis túl magas?

A javasolt napi adag felnőtteknek 80-200 mcg. Minden más kedvezőtlen a test számára.

Hogyan kell használni a szelént?

A szelén megszerzésének legjobb módja a racionális táplálkozás. Az orvos azonban javasolhatja szelén kiegészítők szedését, ha olyan betegsége van, amely megnehezíti az ásványi anyag felszívódását.

Szelén felhasználása

A szelén jól ismert antioxidáns tulajdonságairól.Az antioxidánsok védik a sejteket a sérüléstől. Nyilvánvaló, hogy a szelén pótlás csökkentheti a prosztatarák valószínűségét. Számos tanulmány azonban azt sugallja, hogy a ráknak ez a formája kevés a haszna. Ráadásul a szelén bizonyos esetekben növeli bizonyos betegségek kockázatát. Ez a helyzet a bőrrák és a cukorbetegség esetében. Az ásvány szűkössége ritka (az Egyesült Államok lakosságának adatai). Azonban bizonyos betegségek, például a Crohn-betegség, alacsony szelénszintekkel társulnak. A szelént tanulmányozták olyan betegségek kezelésére is, mint a Astma és az ízületi gyulladás. Az eredményeket összekevertük. A szelén alkalmazások azonban egyes esetekben az orvos által ajánlott kiegészítést foglalják magukban.

Szelén és cukorbetegség

A cukorbetegségben szenvedő betegek magas szelénszintet mutatnak a testükben (adatok az amerikai lakosság számára).Ez arra készteti egyes kutatókat, hogy gyanítják, hogy hozzájárulhatnak a betegség kialakulásához. Egy kutatócsoport nemrégiben javasolta, hogy az emberek leállítsák a szelén tartalmú kiegészítőket. A legtöbb amerikai még mindig nagy mennyiségű ásványi anyagot fogyaszt a talajban lévő szelén miatt. Ez azért van így, mert a talaj elnyeli a szelént, amelyet a növények elnyelnek. A tudósok 1000 betegen vizsgálták a cukorbetegség indexét és a szelén szintjét. Felfedezték, hogy azok a cukorbetegek, akiknek a cukorbetegsége is volt, sokkal szelénnel rendelkeztek a testükben. Bár a szelén létfontosságú a szervezet számára, a tudósok azt találták, hogy a test és a már káros mennyiség között lehet finom vonal. Bár nem világos, hogy miért növeli az ásványi anyag a cukorbetegség kockázatát, úgy gondolják, hogy ez növelheti az inzulinrezisztenciát.

Következtetések a szelénről

A szelén a szervezet egészségének lényeges anyaga.Bár jó érzésre van szükség, túl sok ásványi anyag káros lehet az egészségre. Ezért a legjobb, ha a szükséges szelént az ásványi anyagból gazdag élelmiszerforrásokból szerezheti be. Sok étel van, amely szelént tartalmaz, és áttekintheti a fenti listát, hogy lássa, mit kell enni, hogy növelje az ásványi anyag bevitelét. Az ilyen táplálékforrások használata a diéta során nagyon egyszerű, még akkor is, ha vegán vagy vegetáriánus vagy. A brazil dió például nagy mennyiségű szelént tartalmaz.

Ami a szelén egészségre gyakorolt hatását illeti, úgy tűnik, hogy a szakemberek a kiegészítéssel kezdik megkérdőjelezni a betegség kezelését vagy megelőzését.Mivel ez a helyzet, a legjobb, ha egyszerűen csak biztosítja, hogy elegendő szelén van a táplálkozáson keresztül. Ha szelénnel kiegészítőket szed, bármilyen okból kifolyólag, akkor a legjobb, ha nem lépi túl a fent említett javasolt szelén dózist. Ez a szelén dózis soha nem haladja meg a túlzott szintet a lehetséges szelén toxicitás tekintetében. Az elemről további információk találhatók az interneten egyszerű kereséssel.

Kelemen Gréta
About Kelemen Gréta 280 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*