B5 vitamin | Kezdők útmutatója – 11 dolog, amit tudnia kell

[Total: 0    Average: 0/5]

B5-vitamin (egyébként pantoténsav)egyike azon nyolc B-vitaminnak, amelyek az úgynevezett B komplexet alkotják. Mint minden B-vitamin, a B5-vitamin vízben oldódik és segít a szénhidrátok glükózgá alakításában energiát előidézni, ami meghajtja a testet. A növényekben, állatokban és emberekben található pantoténsav alapvető fontosságú a legtöbb életformában. A pantoténsav megtalálható az A koenzimben is, amely számos kémiai reakció szempontjából elengedhetetlen, és az egészséges B5-vitamin szint elengedhetetlen ahhoz, hogy segítsen a szervezetnek megemészteni a zsírokat és a fehérjéket, és fenntartani az általános egészséget.

Mi a B5-vitamin?

Mi a B5-vitamin?

A pantoténsav az A koenzim (CoA) szintézisének előfutára, amely elengedhetetlen a túléléshez az élet minden formájában.Az A-koenzim és acilszármazékait a szervezet használta az élelmiszer-zsír, a fehérjék és a szénhidrátok energiájának előállítására. A CoA a citromsav-ciklusban zsírok, koleszterin, szteroid hormonok (ösztrogén és tesztoszteron), az A és D vitaminok, az acetilkolin (neurotranszmitter, melyet a jelek továbbítására és az immunrendszer és szervek stimulálására) és a β-oxidáció . Ezek a folyamatok lehetővé teszik a szervezet számára, hogy az élelmiszerből megfelelő tápanyagokat bontsa le hatékonyan ahhoz, hogy energiát termeljen.

A B5 vitamin egészségügyi előnyei

Úgy tűnik, hogy az előnyök listája végtelen, ha felmérjük a pantoténsav előnyeit a szervezetben.Mint minden más B-vitamin, a szervezet a B5-vitamint többféleképpen használja a test erejéig. A B5-vitamin pozitív hatással van az agyra, a szívre, a mellékvesékre, a bőrre és a hajra; állapotuk nagymértékben függ az anyag mennyiségétől.

B5-vitamin – mi jó?

A B5-vitamint számos testfolyamat kezelésére és segítésére használják.Ezek közé tartozik az idegrendszeri szabályozás, a szív- és érrendszeri egészség, a mellékvese funkció, az aknés és a bőr elszíneződése, a sebgyógyulás, a hajhullás vagy a ritkulás, valamint az álmatlanság. A mellékvesékben fellépő és olyan tünetek, mint a stressz, a depresszió, az immunválasz rendellenességei, valamint a testsúlycsökkenés vagy az elhízás következtében fellépő egyensúlyhiány és hormonkiválasztás szintén pantoténsavval kezeltek. A mellékvesék mellett a pajzsmirigy működésében fellépő egyensúlytalanság vagy rendellenesség (fáradtság, száraz bőr, hajhátrány stb.) Tünetei is előfordulhatnak. ) szintén B5-vitaminnal kezelik. Bár a pantoténsav gyakran nem kezeli magát a tünetek forrását, a tünetek enyhítésére szolgál, gyakran a kémiai vagy hormonális egyensúlytalanságok miatt. A pantenénsav nemcsak a tünetek kezelésében segít, hanem rendszeresen a megfelelő dózisban is, hogy fenntartsa a szervezet általános jó állapotát.

  • B5 vitamin és az agy és az idegrendszer működése

Az egészséges agy a mindennapi életben elengedhetetlen, és felelős a tájékoztatásért a test többi részéig. A pantoténsav az acetil-kolint, az idegrendszerhez szükséges vegyszert. Az acetilkolin nélkül a szervezet nem képes jelezni vagy átadni semmit az immunrendszer és a szervek számára. A pantoténsav előnyös az agy számára is, és segít csökkenteni az életkorral összefüggő memóriaveszteséget, a fejfájást és a migréneket, a depressziót és az alkoholfüggést.

  • Cardiovascularis egészség

A pantoténsav, a pantetin farmakológiai származékát használják a szervezet koleszterinszintjének csökkentésére. Azt is használják, hogy a szív jó állapotban maradjon. Az A-koenzimhez hasonlóan a pantheonnal csökkent a szívkoszorúér-betegség. A B5-vitamint a koleszterinszint szintézisére is használják, amelyet a gyógyszerben vagy a táplálékban is alacsony szinten tartanak. Ez szabályozza az artériákban jelen lévő ateroszklerotikus plakkok mennyiségét, és csökkenti a szívben eltömött és részben blokkolt artériákkal kapcsolatos szívroham vagy stroke esélyét. A tudományos adatok azt mutatják, hogy a pantoténsav felszívódása miatt a magas vérnyomás csökken. Emlékezzünk rá, hogy a testben a testben lévő oxigént vörösvérsejtek közvetítik. Az új vörösvértestek kialakulása és termelése függ a felhasznált B5 vitamin mennyiségétől; a B5-vitamin fokozott vérkeringése javíthatja a vörösvértestek átvitelét is. A pantoténsav szintén támogatja a B2-vitamin aktivitását a vas aktiválásában, ami megakadályozza az anémia és más vashiányos tünetek, mint a fáradtság és a nehézlégzés.

  • B5-vitamin és mellékvesék
READ  PinguLingo ; idegen nyelvek tanulása; egy teljes elemzés 2018; vélemények + fórum, ár, , ár; hol kapható ?

Valószínűleg a pantoténsav egyik legfontosabb funkciója a mellékvesékre gyakorolt hatás. A tudományos adatok azt sugallják, hogy a B5 vitamin közvetlenül felelős a hormontermelés mellékvese támogatásáért. Ezek a mirigyek számos hormonális funkciót szabályoznak a szervezetben. A B5-vitamin lehetővé teszi a mellékvesek számára, hogy szabályozzák a hormonszinteket a stressz, a szorongás és a depresszió csökkentése érdekében. Szintén hasznos a kortizolszint szabályozásában. Bár túl sok kortizol a szervezetben befolyásolja az anyagcserét, a testnek kis mennyiségre van szüksége ahhoz, hogy ellenőrizze ezt a folyamatot és az egészséges testsúlyt. A B5 vitamin megfelelő szintje csökkenti a mellékvesek fáradtságának vagy kimerülésének kockázatát. Ha ez megtörténik, a stresszt nem lehet szabályozni, és negatív hatással van a test többi részére. Ha a mellékvese fáradtsága vagy kimerülése fordul elő, a pantoténsav feltöltheti és újraindíthatja a mirigyeket. Ily módon a szervezet javítja a stresszre adott reakciókat.

  • A B5 vitamin előnyei a fogyás során

Bár a B5 vitamin kiegészítése vagy a pantoténsav túlzott fogyasztása közvetlenül nem okoz súlyvesztést, ez a vitamin felelős az anyag megfelelő metabolizmusáért és emésztéséért. A B5-vitamin fő funkciója az élelmiszer energia metabolizálása. Miután elértük az anyagnak a testben lévő kívánt mennyiségét, gyors fizikai fáradtság nélkül, több energiával és erővel, valamint a szövetek és izmok újjáépítésével és a megfelelő súly megőrzésével gyakorolhatjuk. Az anyagcsere-folyamatoknak, valamint az energia és a pantoténsavval szembeni ellenálló képességnek köszönhetően, kiegészítő vagy nagyon integrált táplálék formájában, a B5 vitamin hatással lehet a szervezet általános egészségi állapotára, a fizikai erőfeszítésre és a megfelelő kezelésre.

  • A B5-vitamin-vitamin bőrön való használatának előnyei
  • B5-vitamin a pattanásokért

A szervezetben lévő B5-vitamin mennyisége fontos szerepet játszik a bőr rugalmasságában, gyógyulásában és öregedésben, a szénhidrátok, fehérjék és lipidek szintjének befolyásolásával. A pantoténsav csökkenti az idő előtti öregedés jeleit, és javítja a test legnagyobb szervének – a bőrt – általános integritását. A B5-vitamin is bizonyítottan segít a sebek gyógyításában, akár orálisan, akár helyileg, ami a sebet gyorsabban lezárja, mint a kiegészítő nélkül. A sebgyógyulás felgyorsulása mellett a sebgyógyulás felgyorsulása is dokumentált. A kutatások kimutatták, hogy a B5-vitamin-kiegészítés jelentősen növeli a szöveti integrációt és a javítást. A B5 vitamin folyékony formája, amelyet dexpanthenolnak, D-pantotenil-alkoholnak, D-pantenolnak vagy pantenolnak neveznek, szintén megvásárolható. Alkalmazhatók helyileg vagy injekció formájában injekciózásra sebek gyógyítására. A bőrgyógyászok szintén B5-vitamint használnak a bőrgyulladás és az akne-ekcéma kezelésére.

Az orális és lokális terápiákról kimutatták, hogy 2-3 nap alatt csökkentik az olajt és a faggyút.Kéthetes kezelés után a páciensek változásait észlelni fogják a páciensek, és az akne sérülései meggyógyulnak és eltűnnek. Nyolc héttel az első kezelés után a betegek kezdenek észrevenni, hogy az ekcéma kontroll alatt áll és minimális. A pantoténsav csökkenti a stressz által okozott akneutásokat, és meggyógyítja a bőrt a korábbi betegségek kitörésekor.

  • B5-vitamin a hajért
READ  Man Pride 2018-as frissítés, ár, vélemények + fórum, Hogyan kell használni, hol vásárolhatja meg a gélt, a gyógyszertárban?

Az orvosok szintén javasoltak egy B5-vitamin-kiegészítést, amely segít a hígítás vagy a hajhullás kezelésében. A pantothénsav hiánya nemcsak a haj korai szürke- ségét okozhatja, hanem elvékonyodását és veszteségét is. A kozmetikai ipar már kezdte vitaminok hozzáadását a samponokhoz, de nem bizonyított, hogy ez az alkalmazás – a mosás formájában – hatékony. Mindazonáltal kiegészítésként a B5 vitamin javítja a fejbőr egészségét, aktiválja a szőrnövekedést, valamint erősíti a szőrtüszőket.

B5 vitamin a rheumatoid arthritis számára

A pantoténsavat nemcsak a bőr gyulladásának kezelésére használják, hanem az ízületek gyulladásának csökkentésére is. A B5-vitamint a rheumatoid arthritishez társuló merevség és ízületi fájdalom enyhítésére és az ízületi mobilitás növelésére adagolják.

B5 vitaminforrások

A pantoténsav a görög szóból származikPantosA “mindenütt” kifejezés azt jelenti, hogy ez a vitamin megtalálható számos különböző gyümölcsben, magvakban, magokban, fehérjékben, tejtermékekben és sok más táplálkozási összetevőben. Általában az élelmiszerekben az A koenzim és a foszfopantetin összetevőjeként kapható; fogyasztás után az ehető A-koenzim és a foszfopentén-etamin vízzel szembeni kémiai reakcióval vagy a pantoténsavval hidrolizálva lebomlanak. A szemek a pantoténsav kiváló forrása; a gabona bőr gyakori finomítási folyamata (ahol a legtöbb B5-vitamin található) az összmennyiség 35-75% -ának csökkenéséhez vezethet. A finomítási eljárás mellett a gyümölcsök és a zöldségek megőrzése a fogyasztott élelmiszerek vitaminszintjének csökkenéséhez is vezethet.

A B5 vitamin tartalmú élelmiszerek listája

A megfelelő mennyiségű B5-vitaminból álló táplálék erősíti az immunrendszert, támogatja a mellékvese funkciót és az idegeket, és számos egyéb előnyhöz juttatja a szervezetet. .A legmagasabb pantoténsav tartalmú élelmiszerek a következők:

Fehérje:

  • állatok mája
  • halak, rákok és rákok
  • kacsa
  • borjúhús
  • Törökország
  • csaj

Zöldségek:

  • brokkoli
  • savanyú káposzta
  • karfiol
  • csemegekukorica
  • fehér és édesburgonya
  • lomb
  • kelkáposzta

Tejtermékek:

  • joghurt
  • tejcsarnok
  • feta
  • tojás

Hüvelyesek és diófélék:

  • héjas borsó
  • lencse
  • szójabab
  • földimogyoró
  • mandula

Gyümölcs:

  • avokádó
  • narancs
  • paradicsom

Gabonafélék:

  • teljes kiőrlésű kenyér
  • teljes gabonafélék
  • napraforgómag
  • búzakorpa

Gombák:

  • shiitake gomba
  • Rimini gombák

B5-vitamin – Ajánlott napi mennyiségek (RDA)

Abban az esetbenpantoténsav (B5-vitamin),Az ajánlott napi bevitel (RDA) az életkorától függ, de egészséges táplálékkal könnyű elérni. A csecsemők számára kb. 2 mg ajánlott. A gyermekeknek átlagosan napi 3 mg-tól 4 mg-ig kell fogyasztaniuk. A szoptatás és a terhes nőknek napi 6 mg-7 mg-os fogyasztásra kell törekedniük az egészséges terhesség és a megfelelő laktáció fenntartása érdekében. Átlagosan a felnőtteknek napi 5-6 mg B5-vitamint kell bevenniük.

B5-vitamin-kiegészítés

Mennyi B5 vitamint kell bevennem?

Pantetin, pantoténsav diszulfid formája (B5-vitamin), étrend-kiegészítőként kapható. A pantetin-kiegészítés a pantoténsav aktívabb formájának tekinthető, mivel az az A koenzimhez szükséges szulfhidrilcsoportot tartalmazza; azonban az ember nem jobban szívja fel, ezért előnyös az adalékanyaggal együtt használni kalcium-pantotenát formájában, a pantoténsav egy másik beadott terápiás formájánál. Ezenkívül a kalcium-pantotenát stabilabb formája – könnyebb lenyelni és emészteni a belekben, mert só. Ezt általában az orvosok írják elő vagy javasolják étrendkiegészítőként 5 mg – 10 mg dózisban.

A panthethén adagolás magas koleszterinszintekben alkalmazható, míg a kalcium-pantotenát proaktív és hasznos a merev ízületeknél, reumás ízületi gyulladásban vagy ízületi fájdalomban szenvedő betegeknél.Ez a kiegészítés inkább homeopátiás és természetes megoldásnak tekinthető a szervezet egyes olyan folyamatainak stabilizálására, amelyek nem teljesen működnek megfelelően.

B5 vitamin – előnyök a férfiak számára

A férfiak nagymértékben élvezhetik a B5-vitaminnal dúsított étrendet. A mellékvese hatása nagyrészt a B5-vitaminon alapul, és ahhoz szükséges, hogy segítsen nekik elkezdeni a tesztoszteron kialakulását, amely a férfiaknál láthatóbb szteroid hormon. A tesztoszteron támogatja az izmok kitartását, a szexuális funkciókat és a testmozgást. A pantoténsavat a prosztata hipertrófia kezelésére is alkalmazzák.A B5-vitamin-hiány esetén a tesztoszteron szintje csökken, és számos tünetet okoz, például:

  • a testzsír fokozott szintje
  • csökkentette a szexuális vágyat
  • csökkentette az izomtömeget és az erőt
  • meddőség
  • a húsok hiánya
  • nem megfelelő koleszterin metabolizmus
  • fokozott fáradtság érzés

B5-vitamin – előnyök a nők számára

Ahogyan a mellékvese felelős a férfiak tesztoszteronszintjének bizonyos változásaiért, a nők egészsége a mirigyektől is függ; A B5-vitamin elengedhetetlen az ösztrogén és progeszteron termeléséhez. Az ösztrogénszintek egyensúlyához szükséges progeszteron nélkül a nők hajlamosabbak a petefészekrákra. Az orális fogamzásgátlók, amelyek ösztrogént és progesztogént tartalmaznak, szintén növelik a nőkben a B5-vitamin szükségességét annak érdekében, hogy egyensúlyban legyenek mind a mesterséges, mind a természetes módon előállított hormonok szintjei a szervezetben. A klinikai vizsgálatok során az orális fogamzásgátlók alkalmazásában álló nők csökkentett pantoténsavat mutattak.

A fogamzásgátlók növelik a pantoténsav metabolizmusát és bomlását a szervezetbenA szoptatás és a terhesség szintén befolyásolhatja a nők B5-vitamin szintjét, és B5-vitamin-hiányba ütközik. A B5 vitamin optimális szintje elengedhetetlen az egészséges terhességhez, mind az anya, mind a gyermek számára. A megfelelően működő mellékvese funkciók csökkentik a fáradtságot, a stresszt, a szorongást, a depressziót és a súlygyarapodást. Az egészséges mellékvesék csökkentik a menstruációs ciklusok, a puerperium és a laktáció és más környezeti hatások által okozott környezeti stresszt is.

B5 vitamin – mellékhatások

B5-vitamin túladagolás

READ  Sliminazer; 2018-as frissítés - nagy árú tapaszok, felülvizsgálatok + fórumok, hogyan kell használni, hol vásárolni, , gyógyszertár

A B5 vitamin általában nem mérgező az emberre nézve. Bár a túladagolás szindrómára nincs tudományos bizonyíték, túlzott dózisok esetén tapasztalható: …

  • gyomor-bél rendellenesség
  • hányinger
  • gyomorégés
  • hasmenés
  • görcsök

A B5-vitamin hiányának tünetei

A B5 vitamin hiányos tünetei ritkaak az emberben a rendelkezésre álló kiegészítők és az anyagban gazdag étrend miatt; azonban a vizsgálatok kimutatták, hogy a krónikusan stresszes vagy alultáplált emberek tapasztalhatnak pantoténsav-hiánytüneteket. Azonban a B5-vitamin széles körben elterjedt jelenléte a legtöbb élelmiszerben csökkenti a hiány valószínűségét. Másrészt egyes gyógyszerek meggátolhatják a szénhidrát-bomlás funkcióját is a gyomor-bélrendszerben, és ezáltal csökkentik a B5-vitamin szintjét a szervezetben. A B5-vitamin-hiány kisebb tünetei lehetnek: ingerlékenység, depresszió, izomgörcsök, álmatlanság, de allergiás vagy asztmás robbanásokat is okozhatnak.A B5-vitamin hiánya irritálhatja a gyomor-bél traktusokat is, például tünetekkel

  • hányás
  • hasmenés
  • hasi fájdalom

Az immunrendszerre kifejtett hatása miatt a B5-vitamin hiánya gyakoribb fertőzést okozhat a felső légúti fertőzésekben, valamint a sebek gyógyulása vagy a szervezet betegség elleni képességének gyengülése miatt. Egyes extrém és ritka esetekben a B5 vitamin hiánya súlyosabb tüneteket mutatott, mint például a mellékvese elégtelenség vagy kimerültség és a máj encephalopathia vagy a toxinok jelenléte a vérben.Még akkor is, ha ezek a tünetek nagyon fejlettek, mindegyik reverzibilis, megfelelő kiegészítő kezeléssel.

Kelemen Gréta
About Kelemen Gréta 214 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*