A koffein hatásai és előnyei tudományos tényeken alapulnak. 9 dolog, amit tudnia kell a koffeinről!

[Total: 0    Average: 0/5]

A koffein drog?

Mint azt valószínűleg tudja, a koffein naponta több millió ember fogyasztása a világon. Ez egy monoton serkentő és enyhe vizelethajtó, ami az italokban és az élelmiszerekben fordul elő. Egyes tesztek negatív vagy kedvezőtlen hatásokat mutatnak a természetes összetevőre. De a tudományos adatok is mutatják a koffein egészségügyi előnyeit.

Mi a koffein?

A koffein egy keserű anyag, amely stimulánsnak minősül, és megtalálható a kávébabban, tealevélben és a kakaóbabban. Ez is a legnépszerűbb fogyókúrás összetevő, amelyet a vállalatok használnak olyan kiegészítőkben, mint a Plexus Slim és a Truvision. Először 1821-ben fedezték fel, és a 19. század végén globális árucikk lett. A kémiai név 1,3,7-trimetil-xantin; a koffein szintén xantin alkaloidnak minősül. Az anyag a központi idegrendszerre ható hatással jár, ami viszont gyorsítja a szívfrekvenciát, befolyásolja a vérnyomást és az agyi funkciókat; a lenyelés után mindössze 15 percen belül elkezd dolgozni. Energiaitalok, fehérjebárok és koktélok, csokoládé, üdítőitalok, forró kakaó és fagyasztott tea tartalmaznak koffeint.

Összefoglalva, a koffein, mint amit az It Works! Az energia a legelterjedtebb serkentőszer és pszichoaktív a világon.

Adagolás – milyen koffein adag biztonságos?

A testsúly, a magasság és a koffein tolerancia szerepet játszik abban, hogy a koffein maximális bevitele milyen legyen. Általában a legtöbb egészséges felnőtt esetében a napi 400 milligramm biztonságosnak tekinthető. A kávé koffein mennyisége kb. 95-200 mg, míg egy csésze fekete teát körülbelül 14-70 milligramm. Túl sok koffein kellemetlen mellékhatásokat, például szorongást és túlzott ingerlést okozhat.

Összefoglalva: A legtöbb felnőtt napi 400 milligramm koffeint fogyaszt. A nagyobb dózisok növelhetik a káros hatások kockázatát, és még egészségügyi kockázatot is jelenthetnek.

A koffein természetes forrása

A különböző növények természetes koffein kivonatot tartalmaznak. A stimuláns természetes forrásai közé tartoznak a kávé magvak, a cola dió, a yerba mate növények, a kakaóbab, a tealevél és a guarana növények. Hiszed vagy nem, a koffein több mint 60 különböző növényben található.

Összefoglaló: A különböző növények és magok tartalmaznak koffeint.

Ajánl  GABA - blokkolja a neurotranszmittereket az egészség javítása érdekében - 11 dolog, amit tudnia kell

Koffein hatások – növeli a hangulatot és javítja a memóriát?

A kutatások azt mutatják, hogy a koffein mind a hangulatot, mind a memóriát érinti. Egyéni vizsgálatok kimutatták, hogy napi 2-3 csésze kávé fogyasztása csökkentheti a depresszió kockázatát a nők számára. Különösen a koffein segít blokkolni az adenozin receptorokat, az agyban előforduló vegyi anyagot, amely fáradtságot vagy energiaveszteséget okoz. Ráadásul a kávé segít az agyi funkciók stimulálásában és aktiválja a neurotranszmittereket, mint például a norepinefrint és a dopamint.

Összefoglaló: Egyes vizsgálatok arra utalnak, hogy ez a stimuláns pozitív hatással van mind a hangulatra, mind a memóriára.

A súlycsökkenés a koffein fogyasztásakor – egészséges?

Egyes tanulmányok szerint a koffein bizonyos mértékig csökkenti a testsúlyt. Az egyes vizsgálatok azt sugallják, hogy ez a stimuláns segíthet emelni az anyagcserét azáltal, hogy növeli az Ön genezisének hőmérsékletét (így a szervezet energiát és hőt termel, hogy kalóriát égessen). Segít megállítani vagy csökkenteni az étvágyát valamilyen módon, ami kevesebb kalóriát fogyaszthat. A kalóriabevitel csökkentése idővel súlyvesztést okozhat (az összetevők, mint a kúpos torok szintén hasznosak ebben az esetben). Átlagosan 250 milligramm koffein étkezés közben elfogyasztva napi 75 kalóriát égethet meg.

Összefoglalva, ez a stimuláló hatással lehet a kalóriatartásra és az étvágycsökkentésre, de a hatások általában minimálisak.

Szerezzen energiát a koffeinből!

Ha szellemi rúgást vagy energia-növekedést keres, a koffein tartalmú kávé megoldhatja az ügyet. Ez a stimuláns befolyásolja az acetilkolin, a szerotonin és a dopamin növekedését, a koncentrációt befolyásoló összes neurotranszmittert. Segítségével növelheti az energia szintjét azáltal, hogy felszabadítja az adrenalint, felgyorsítja a szívverést és energiát termel. Ha a koffein bármilyen formában elfogy egy edzés előtt egy órán belül, az állóképesség szintje akár öt százalékkal is növelhető. Emellett az izmok hosszú ideig stimulálódnak, mivel a koffein növeli a plazma katecholamin termelését, és így a szervezet hatékonyabban alkalmazkodik a fizikai stresszhez.

Összefoglalva: Ha 200-300 milligramm koffeint fogyaszt egy órával a fizikai aktivitás megkezdése előtt, akkor valószínűleg javítja a teljesítmény szintjét és később kevésbé fáradt. Egyes termékekkel, például a Thrive Patch-szel kapcsolatos probléma az, hogy nincs elegendő koffein a hatás eléréséhez.

Ajánl  PostureFixerPro megrázó véleménye 2018, fórum, ár, hol lehet megvásárolni, gyógyszertár, , ár, ahogy van

A koffein egészségügyi előnyei

A koffeinfogyasztásnak számos egészségügyi előnye van, amelyet megbízható tudományos tanulmányok támasztanak alá. A 2005-ös felmérés, amely több mint 193 ezer embert fedezett fel, azt mutatja, hogy 4-6 csésze kávé naponta akár 35 százalékkal is csökkentheti a második típusú cukorbetegség kockázatát. Legalább három csésze kávé naponta legalább három hétig történő ivása javítja a belek teljes állapotát a “jó” bélbaktériumok számának növelésében a gasztrointesztinális traktusban. A 83,700 nővérrel végzett kutatás azt sugallja, hogy napi két vagy több csésze kávé fogyasztása akár 20 százalékkal is csökkenti a stroke és a szívroham kockázatát. Ezenkívül egy 2007-es tanulmány megállapította, hogy a kávéfogyasztás potenciálisan csökkenti a májbetegség kockázatát.

Összefoglalva, a koffein hozzájárulhat az egészséges bélrendszer fenntartásához, megakadályozva a 2-es típusú cukorbetegséget, az egészséges szív és a máj védelme.

Milyen mellékhatásai vannak a koffein használatának?

Sajnos a koffein mellékhatásai lehetnek, ha túl magasak vagy ha különösen érzékenyek erre a természetes stimulánsra. Ezek a mellékhatások lehetnek izomfájdalom, álmatlanság, gyors szívverés, gyomorfekély, idegesség, szorongás, ingerlékenység és fejfájás. Ilyen mellékhatásokat jelentettek a fogyókúra-kiegészítők, például a Hydroxycut és az edzés előtti koktélok fogyasztása a hozzáadott koffeinnel. A túl sok koffein fogyasztása növeli a kiszáradás kockázatát és a gyakoribb vizelést. Fontos egyensúlyozni a folyadékok fogyasztását – sok vizet fogyasztani, hogy hidratálódjon. Ha bármilyen vényköteles gyógyszert vagy egyéb gyógyszert szed, a legjobb, ha sok kávét inni fog a kezelőorvosával vagy gyógyszerészével, mert a koffein vegyileg reagálhat a gyógyszerre, és mellékhatásokat okozhat.

Összefoglalva, mellékhatások jelentkeznek, ha nagy mennyiségű koffeint fogyasztanak.

A koffein igazsága

Mint sok más természetes termék, a koffeinnek is vannak előnyei és hátrányai. Mérsékelt fogyasztása segíthet az általános egészség és a jólét fenntartásában. Ha túl sokat eszel, akkor több mellékhatás is tapasztalható, mint pozitív hatás a szervezetre.

Kelemen Gréta
About Kelemen Gréta 296 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*